L’art de Bola de Drac

Del 1 de juliol al 30 de setembre de 2022

Tota llegenda té un origen. En aquest cas l’origen es remunta a 1984, en el llunyà Japó, i amb un jove anomenat Akira Toriyama com a protagonista.

L’exposició L’art de Bola de Drac pretén explorar els orígens d’un dels mangas més famosos de tots els temps, obra que forma part de la memòria col·lectiva d’aquells joves dels anys 90 (avui convertits en adults) i que gairebé s’ha convertit en cultura popular al nostre país. L’exposició té dos blocs diferenciats, el manga i l’anime.

En la part del manga parlarem dels inicis de l’autor, la inspiració va ajudar a forjar la història, la seva publicació en la mítica revista setmanal Shonen Jump al Japó i el seu impacte en la nostra societat. Tot això amb el recolzament de material importat directament del país nipó, com revistes Shonen Jumps dels anys 80 i 90 (amb grans portades), rèpliques de pàgines del manga o les primeres edicions que van arribar a Espanya en 1992 de la mà de Planeta DeAgostini.

El bloc d’anime té un clar enfocament didàctic i pretén respondre a la següent pregunta: Com es va fer la sèrie de dibuixos animats de Bola de Drac? A través d’esbossos, storyboards, cel·luloides i altre material original i importat, aprofundirem en com va ser la producció de la sèrie animada, pas a pas.

Nuestros amigos

Tebeos bajo sospecha

Seminarios humorísticos

Tebeosfera