El jueves. Gairebé 45 anys d’humor satíric

Del 23 de novembre del 2021 al 27 de març del 2022

La revista va aparèixer als quioscos espanyols el 27 de maig de 1977. Va néixer amb la vocació de ser “un Pulgacito per a adults” – així ho va encarregar el seu primer editor, José Ilario – sumant dibuixos satírics de l’actualitat i personatges fixos costumistes. Gairebé 45 anys més tard sembla que la fórmula no era desencertada. En aquesta exposició podem contemplar una petita mostra d’alguns personatges que van fer història a la revista.

Fer una revista setmanal no deixa de ser un procés industrial que exigeix treballar sempre amb presses, amb terminis fixos de lliurament, sense marge per recrear-se en la creació artística. Tot i això, a El Jueves sempre es van publicar dibuixos d’altíssim nivell fins i tot quan la reproducció (anys 80) no reflectia la qualitat del dibuix original. Aquí podreu veure una petita selecció d´aquestes mostres d´art popular.

A més, en el 25è aniversari de la seva mort, volem retre un especial homenatge a Gin, que va ser director artístic de la revista (1981-1995) i col·laborador destacat com a caricaturista i portadista als anys 80 i 90. Aquesta exposició està organitzada per la Fundació que porta el seu nom i que es va constituir el 1997 per guardar memòria de la seva persona i per promocionar allò que sempre li va apassionar: l’humor gràfic.

Nuestros amigos

Tebeos bajo sospecha

Seminarios humorísticos

Tebeosfera