100 ANYS DE PULGARCITO

Del 15 de juny al 17 d’octubre de 2021

La revista Pulgarcito va ser una de les més longeves de la història de la historieta espanyola, romanent en el record de moltes generacions. A les seves pàgines van publicar alguns dels més destacats historietistes del còmic autòcton i van néixer els personatges més populars del còmic d’humor espanyol de tots els temps.

En 2021 es compleixen 100 anys de la seva aparició. Pulgarcito va néixer el 1921 a un creixent mercat de publicacions infantils, sobrevivint fins a l’any 1939. Al desembre de 1946, publicada per Editorial Bruguera, iniciaria la seva etapa més recordada, finalitzada el 1981. Al mateix temps, l’epígraf Pulgarcito va aparèixer també en altres revistes que van ser editades entre 1949 i 1987.

De tot això parlarem en l’exposició 100 anys de Pulgarcito. Parlarem de la seva història, dels seus autors, dels seus personatges, podrem gaudir de les seves portades, de pàgines de les seves sèries principals, d’alguns originals dels seus creadors. Entre els seus autors, cal destacar entre molts d’altres a: Cifré, Conti, Escobar, Eugenio Giner, Ibáñez, Iranzo, Jorge, Martz Schmidt, Nadal, Peñarroya, Raf, Segura o Vázquez.

Tribulete, l’inspector Dan, la família Pepe, Carpanta, don Pío, Zipi i Zape, donya Urraca, les germanes Gilda, Carioco, Pascual, el doctor Cataplasma, Rigoberto Picaporte, Mortadelo i Filemó i Olegario, entre d’altres, us esperen en aquest sentit però apassionat homenatge a Pulgarcito.

Nuestros amigos

Tebeos bajo sospecha

Seminarios humorísticos

Tebeosfera